Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Κέικ Σοκολάτας Νηστίσιμο

Γνωρίζω πολύ καλά την αγάπη όλων μας για τη σοκολάτα γι αυτό είπα να σας κεράσω ένα νόστιμο, πανεύκολο - «all in one bowl” που λένε και οι ξένες συνταγές – αφράτο, νηστίσιμο και προπάντων σοκολατένιο κέικ! Είναι το αγαπημένο μας και είναι υπέροχο!





Τα Υλικά

3 φλιτζάνια αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, κοσκινισμένο
3/4 φλιτζανιού ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο
1 ½ φλιτζάνι καστανή ζάχαρη (εγώ βάζω λιγότερη)
2 φλιτζάνια νερό βρύσης
3 κουταλιές ξύδι
4-5 κουταλιές κακάο κοσκινισμένο
1 κουταλάκι σόδα
1 κουταλάκι κοφτό αλάτι
2 βανίλιες
1 κουταλάκι ξύσμα ακέρωτου πορτοκαλιού
1 φλιτζάνι σταγόνες σκούρας σοκολάτας
Ζάχαρη άχνη για διακόσμηση


Οδηγίες

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180° C.
Σε ένα μεγάλο μπολ ανακατεύουμε όλα τα στερεά υλικά του κέικ και σε ένα άλλο τα υγρά, το ξύσμα και τη βανίλια.








Προσθέτουμε το αλεύρι μέσα στο μπολ με το μείγμα του λαδιού και ανακατεύουμε για να ομογενοποιηθούν τα υλικά και να έχουμε ένα πηχτό μείγμα.
Προσθέτουμε και τις σταγόνες σοκολάτας και ανακατεύουμε να μοιραστούν ομοιόμορφα.
Ρίχνουμε το μείγμα σε φόρμα διαμέτρου 24-26 εκ. στρωμμένη με δύο κομμάτια λαδόκολλας, όπως στη φωτογραφία.



Το στολίζουμε στη μέση με λίγες σταγόνες σοκολάτας.


Ψήνουμε για 50-60' ή μέχρι να βγει το μαχαίρι μας καθαρό, όταν το βυθίσουμε στη μέση του κέικ. Όταν κλείσουμε το φούρνο το αφήνουμε μέσα για 10-15' ακόμα, μετά το βγάζουμε και το αφήνουμε να σταθεί λίγο μέσα στη φόρμα.


Έπειτα το ξεφορμάρουμε, το αφήνουμε να κρυώσει πάνω σε συρμάτινη βάση, το καλύπτουμε με ένα δαντελωτό χαρτί και κοσκινίζουμε πάνω του περιφερειακά λίγη άχνη ζάχαρη. Αφαιρούμε προσεκτικά το χαρτί.


Το κόβουμε το κέικ και το απολαμβάνουμε!

TIP
Να προσέξουμε το κέικ μας, επειδή περιέχει λάδι, να ψηθεί καλά.

23 σχόλια:

  1. Αν γυρίσω νωρίς αύριο από τις εξωτερικές δουλειές μου θα το φτιάξω!!
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα, Ξανθή μου, να το φτιάξεις και καλή σου επιτυχία, που είναι σίγουρη.
    Γίνεται μαλακό και πολύ νόστιμο, θα με θυμηθείς. Πολλά φιλιά, καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ελενάκι μου εγώ δεν νηστεύω η αμαρτωλή, αλλά το σοκολατο-κεκάκι σου είναι σκέτος πειρασμός!!!
    Δείχνει τόσο αφράτο, αν και νηστίσιμο!
    Φιλάκια, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νηστίσιμο μεν, κόλαση δε Ελένη μου!!! Το φτιάχνω και εγώ κάπως έτσι, μόνο που δεν βάζω λίγες νιφάδες, ρίχνω όλον τον φάκελο μέσα! Φύλαξε μου κομματάκι και έρχομαι (διακτινίζομαι αν χρειαστεί)!!!!
    ΥΓ Η διακόσμησή του φοβερή!!!
    Καλό βράδυ, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταπληκτική πρόταση! Θα το δοκιμάσω!
    Μου άρεσε και ο στολισμός που έκανες με το δαντελωτό χαρτί! Μερακλίδικο!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελενάκι, η νηστεία είναι καθαρά προσωπικό θέμα, κι όπως έλεγε ο παππούς μου, τα εξερχόμενα βλάπτουν.
    Το κέικ είναι το αγαπημένο μας και το φτιάχνω συχνά λόγω απουσίας αυγών. Η ηλικία . . .
    Είναι πράγματι πολύ νόστιμο και δεν υστερεί καθόλου από τα πλήρη υλικών.
    Φιλιά, καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. καλημέρα, Σοφία μου, όλοι έχουμε ένα κάτι με τη σοκολάτα! Και σ' εμάς αρέσει πολύ.
    Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σε ευχαριστώ πολύ, Αγγελική μου για τα καλά και ευγενικά σου λόγια! Δοκίμασέ το και πες μου. Είναι πολύ εύκολο αλλά θέλει να ψηθεί καλά. Φιλιά, καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προσωπικά τις "νηστίσιμες" γεύσεις τις θεωρώ και πολύ καλές. Γιατί τα υλικά τους είναι πιο απλά και με συνδυασμούς που χαρίζουν ιδιαίτερη γεύση και άρωμα.
    Άσε που γλυτώνουμε και καμμιά επιπλέον θερμίδα καλή μου Ελένη.

    Αφού στα είπα τώρα όλα ωραία και καλά, τρατάρισέ με ένα κομματάκι να το φάω με το απογευματινό μου καφεδάκι :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εψαχνε η μαμα μου ενα νηστισιμο κεηκ να φτιαξει, της το προτεινω αμεσως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συνταγή θησαυρός για αυτούς που νηστεύουν και οχι μόνο. Τι όμορφο που φαίνεται με την άχνη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πάρα πολύ ωραία τα είπες, Πηνελόπη μου, και τα δικαιολόγησες εξαιρετικά.
    Ευχαρίστως να σε κεράσω, όσο θέλεις μαζί με καφεδάκι.
    Καλό σου βράδυ, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ελπινίκη, όταν το φτιάξει η μαμά σου, δοκίμασέ το και πες μου. Θέλω την άποψή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πραγματικά, manousina, το φτιάχνω πολύ συχνά, γιατί μας αρέσει κι όχι μόνο όταν νηστεύουμε. Είναι από τα αγαπημένα μας.
    Δοκίμασέ το με παδωτό καιμάκι και πές μου!
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ελένη μου τέλειο το κεκάκι σου, μου άρεσε πολύ η διακόσμηση με το δαντελωτό χαρτί, θα το φτιάξω και ίσως προσθέσω κανένα ξηρό καρπό.Να είσαι καλά καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Helen gr ενθουσιάστηκα με το κέικ.. Φαίνεται τόσο αφράτο και είναι σοκολατένιο και νηστήσιμο, ότι καλύτερο. Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μάλλον άργησα αλλά θα το φτιάξω να το απολαύσουμε παρέα με το άλλο μου...ολόκληρο.

    Τα υλικά του ό,τι πρέπει για λιγότερες θερμίδες χωρίς να αφαιρούν νοστιμιά και ομορφιά.

    Καλό Σ/Κ, πολύχρωμο και μοσχομυριστό!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα, Ροδάνθη μου. Και βέβαια να το δοκιμάσεις , θα σου αρέσει πολύ. Με ξηρούς καρπούς θα αλλάξει η γεύση του. Δες ένα άλλο μου κέικ με αμύγδαλα που έχει πάντα επιτυχία:
    http://helengrblog.blogspot.com/2011/03/blog-post_09.html
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χαίρομαι, Θεανώ, που σου άρεσε αυτό το αγαπημένο μου κέικ. Αν το δοκιμάσεις θα γίνει και δικό σου αγαπημένο!Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα, Ζαμπία. Να το φτιάξεις και να το απολαύσεις με την παρέα σου, θα σας αρέσει πολύ. Μην βάλεις πολύ ζάχαρη κι άφησε τη σοκολάτα να αναδειχθεί.
    Εύχομαι ένα ευχάριστο και ήσυχο Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μπράβο σας!!!!!!
    ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΙΚ...
    Αξίζει πολλά like......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μπράβο σας!!!!!!
    ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΙΚ...
    Αξίζει πολλά like......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ε λοιπόν αξίζει ένα μεγάλο Μπράβο!!!!
    Είναι το ποιο τέλειο κεικ από όσα έχω φτιάξει...
    Χωρίς αυγά, γάλα, βούτυρο και να είναι τόσο τέλειο... Δεν πίστευα όταν το τελείωσα...
    Τ Ε Λ Ε Ι Ο... Ευχαριστώ πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή