Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Ένα παιχνίδι Μουσικής

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!


Για μένα αρχίζει πολύ όμορφα και ευχαριστώ πάρα πολύ γι’ αυτό τη νέα μου  blog-o-φίλη Dark Chef από τα Μυστήρια από τη σκοτεινή Κουζίνα που με την πρόσκλησή της αυτή μου δίνει την ευκαιρία να μιλήσω για ένα τόσο υπέροχο θέμα, τη Μουσική.




Τη μουσική την αγαπώ πολύ αλλά με την αρχαία σημασία της, όχι όπως ορίζεται από τις σύγχρονες Εγκυκλοπαίδειες, δηλαδή ως “Τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου”.
Στην Αρχαία Ελλάδα με τον όρο Μουσική εννοούσαν “την Ποίηση, το Μέλος και το Χορό ως μια αδιάσπαστη ενότητα Τεχνών, η οποία καλλιεργήθηκε ιδιαίτερα στο Θέατρο”.






Η Μουσική (μέλος), λοιπόν, ήταν η Τέχνη, Απολλώνια την ονόμαζαν, που ερχόταν να καλύψει την ανάγκη του ανθρώπου να εκφράσει με τους ήχους, τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ψυχικές του καταστάσεις και ενισχυόταν με το λόγο και την κίνηση. 

Πραγματικά σύνθετη Τέχνη κι έτσι τη θεωρώ κι εγώ, γι’ αυτό κι εκτιμώ πολύ τα μουσικά θέματα που γράφτηκαν για θεατρικά ή κινηματογραφικά έργα και τα τραγούδια με υπέροχους στίχους που αντέχουν στο χρόνο.

Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα και την υποχρέωση του παιχνιδιού θα σας παρουσιάσω πέντε (με περιορίζει, αλήθεια, πολύ ο αριθμός πέντε!) μουσικά κομμάτια που αγαπώ περισσότερο και θα σας τα χαρίσω για να αρχίσετε όμορφα την ημέρα και την εβδομάδα σας.


Ξυπνήστε αισιόδοξα με θετικές σκέψεις, δείτε τον Κόσμο λουσμένο στο φως και τα χρώματα με τη φωνή του  Luis Armstrong  What a wonderful World !".
Μια καλή αρχή είναι ένα ζεστό «καλημέρα» αλλά και κάτι περισσότερο, ας φαίνεται υπερβολικό, δε βλάπτει! Είπαμε, Μουσική και συναίσθημα πάνε παρέα. 

Αφήστε να ακουστούν στίχοι σαν:
“Though all my kingdoms turn to sand
And fall into the sea
I'm mad about you I'm mad about you . . .” 
ή
“There are no victories,
in all our histories, without Love!”
Ακούστε δυνατά το Sting να τραγουδά “I'm mad about you!” , ένα τραγούδι με υπέροχη εισαγωγή και στίχους.


Θα μου πείτε ότι η ζωή, ιδιαίτερα στις μέρες μας είναι πολύ σκληρή. Μα ήταν και ποτέ εύκολη, ακόμα και για ονειροπόλους πρίγκιπες; Μάθετε την ιστορία του “Κεμάλ” διά στόματος και πέννας Μάνου Χατζηδάκη!


Kαλό το όνειρο και η αισιοδοξία αλλά η πραγματικότητα είναι παντού παρούσα και μας προσγειώνει πολλές φορές απότομα. Συμφωνώ απόλυτα αλλά πιστεύω ότι πάντα μέσα από τα δύσκολα βγαίνει κάτι καλό αλλά πάντα με τρόπο επώδυνο!
“Του βάζεις δύσκολα του κόσμου αυτού του άμυαλου...
οχτώ μποφόρ κι οι δράκοι βγήκανε στο κύμα
παίρνεις μελάνι και φτερό και γράφεις ποίημα!”
Από “Το ζεϊμπέκικο του αρχάγγελου” που τραγουδά ο Δημήτρης Μητροπάνος.


Κι έφτασα στην τελευταία μου επιλογή, αν και υπάρχουν πολλά τραγούδια που αγαπώ και θα ήθελα πολύ να τα αναφέρω.
Δεν σπάω τους κανόνες και σας αφήνω με την υπέροχη μουσική του Παντελή Θαλασσινού που κουβαλάει μέσα της Μικρασιάτικες μνήμες και ντύνει αρμονικά τους στίχους του Ηλία Κατσούλη. Η ερμηνεία της Χαρούλας Αλεξίου στο “Κράτα για το τέλος” ιδανική!

“Καλή τύχη γεια χαρά σου
μην πετάς τα όνειρά σου
μην τα βρω ποτέ στο δρόμο
και σε λυπηθώ!


Επειδή θέμα μας ήταν η Μουσική, σας προτείνω να επισκεφθείτε τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας  “Λίλιαν Βουδούρη” που δημιουργήθηκε από το Σύλλογο "Οι Φίλοι της Μουσικής" για όλους τους Έλληνες. Στη Μουσική αυτή Βιβλιοθήκη καλύπτεται και η Ελληνική μουσική, η αρχαία, η βυζαντινή, η δημοτική, η ρεμπέτικη και η λόγια.
Αν και νομίζω ότι είμαι από τις τελευταίες που παίρνουν μέρος σ’ αυτό το παιχνίδι, ας καλέσω να συνεχίσουν οι:

Αγγελική Ν.
Pela & Sofi
Marion
Ζαχαρούλα
Ανεράιδα
Φωτολομπίδα1

Όποιος/α δεν έχει λάβει ακόμα πρόσκληση και θέλει να πάρει μέρος, ας αφήσει σχόλιο και εγώ με μεγάλη μου χαρά θα τον/την καλέσω ονομαστικά, προσθέτοντάς τον/την στην ανάρτηση.
 

11 σχόλια:

  1. Ελένη καλή εβδομάδα!! Υπέροχα κομμάτια υπέροχοι στοίχοι!! Με τη μουσική είμαι παρέα όλη μέρα την προτιμώ από οτιδήποτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ξανθή!
      Ευχαριστώ και χαίρομαι που αρέσουν και σ' εσένα τα κομμάτια που
      αγαπώ.Κι εγώ αγαπώ το ραδιόφωνο αλλά πρόσφατα χάσαμε τα δορυφορίκό ραδιόφωνο που
      το παρακολουθούσα. Τι να γίνει.

      Εύχομαι μια ήρεμη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  2. Ελενάκι οι μουσικές επιλογές σου είναι η μια καλύτερη από την άλλη!!!
    Καλή βδομάδα σου εύχομαι, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Έλενα! Είναι να μην χαρώ που αρέσουν και σ' εσένα;
      Περισσότερα κομμάτια ήθελα να αναφέρω αλλά το παιχνίδι έχει και
      κανόνες! Πρέπει να τους ακολουθούμε.
      Φιλιά, καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Πολύ μου αρέσει αυτό το παιχνίδι! Είναι ευκαιρία να γνωριστούμε, να θυμηθούμε να τραγουδήσουμε! Περιττό Ελένη μου να σου πω ότι μου αρέσουν όλα όσα έβαλες!
    Ευχαριστώ για την πρόσκληση! Ήθελα να παίξω και εγώ! Η μουσική είναι πολύ σημαντική για μένα!
    Φιλάκια καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική μου, χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε το παιχνίδι! Είναι ωραία ιδέα και ξεφεύγουμε λίγο από τα μαγειρέματα!
      Κι εγώ χάρηκα πολύ με τη συμμετοχή. Η αλήθεια είναι ότι μεσα από τις μουσικές επιλογές μας γνωριζόμαστε καλύτερα! Περιμένω να απολαύσω και τα δικά σου αγαπημένα μουσικά κομμάτια.
      Φιλιά, καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  4. Η μουσική είναι αγνή έκφραση. Έτσι θεωρώ εγώ τουλάχιστον.
    Συμφωνώ πως ένα μουσικό κομμάτι γίνεται ακόμα καλύτερο όταν "ντύνεται" με καλούς στίχους.
    Και δε χρειάζεται να μ' ευχαριστείς, εγώ χαίρομαι που ανταποκρίθηκες τόσο πρόθυμα και άμεσα!
    Ωραίες οι επιλογές σου με ποιότητα που αξίζουν σεβασμό και εκτίμηση.
    Καλό βράδυ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Dark Chef και πάλι σε ευχαριστώ γι' αυτή την ωραία πρόσκληση!
      Χάρηκα πραγματικά τη συμμετοχή μου!
      Σε ευχαριστώ και για τα καλά σου λόγια.
      Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  5. ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ!!!!ΠΑΝΕΜΟΡΦΕΣ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΟΥ!!!!ΤΕΛΕΙΕΣ!!ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ!!!!!!ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΗΕΛΕΝ MOY!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα Ελένη μου και συγχαρητήρια για το βραβείο σου!! μου άρεσαν πολύ οι μουσικές επιλογές σου ιδιαίτερα οι ξένες! φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Eυχαριστώ για την πρόσκληση Ελένη στο πολύ όμορφο μουσικό παιχνίδι.
    Ωραίες οι επιλογές σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή