Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Αρνάκι με Κυδώνια και Κρόκο Κοζάνης

Μια παλιά εορταστική και νοστιμότατη συνταγή από την περιοχή μου, για όσους αγαπούν τον ιδιαίτερο συνδυασμό κρέατος και φρούτων.

Ένα πιάτο που μαγειρευόταν με ιδιαίτερη φροντίδα, όταν στο σπίτι υπήρχε αρκετό κρέας και μικρά μυρωδάτα κυδώνια-μοσχοκύδωνα τα έλεγαν-πρώτα στην κατσαρόλα και τελείωνε στο φούρνο ή το τζάκι, μέσα σε πήλινο σκεύος. 

Αποτελούσε μια εξαιρετική πολυτέλεια για την οικογένεια ή τους φίλους που έρχονταν να τους επισκεφθούν, συνήθως μέρες εορτών, και μια ευκαιρία για τη νοικοκυρά, να δείξει τις ικανότητές της.



Αυτό το πιάτο σας προτείνω για το Κυριακάτικό σας ή το εορταστικό τραπέζι. Στην παραδοσιακή συνταγή πρόσθεσα Κρόκο και ελάττωσα κατά πολύ τον πελτέ ντομάτας. Το αποτέλεσμα ήταν γευστικότατο! Δοκιμάστε το, αξίζει!

Τα  Υλικά
(Για 4-5 μερίδες)

1 κιλό αρνάκι (χρησιμοποίησα μπούτι με το κόκκαλο)
6 μικρά, μυρωδάτα κυδώνια, καθαρισμένα και κομμένα χονδρά κομμάτια
1 μεγάλο κόκκινο κρεμμύδι, χονδροκομμένο
3 σκελίδες σκόρδο, με τη φλοίδα τους
½ φλιτζάνι ελαιόλαδο
1 σακουλάκι κρόκο Κοζάνης
2 ξυλάκια κανέλας
1 κουταλάκι πελτέ ντομάτας
1 κουταλάκι πολύχρωμο πιπέρι, άτριφτο
Αλάτι


Οδηγίες






Σε μια κατσαρόλα με χονδρή βάση ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε ελαφρά τα κυδώνια. Όταν είναι έτοιμα, τα βγάζουμε, τα βάζουμε μέσα σε ένα πυρέξ, τα σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο και τα αφήνουμε να περιμένουν.
Στην ίδια κατσαρόλα σοτάρουμε καλά το κρέας από όλες τις πλευρές.












Κάνουμε λίγο χώρο στη βάση της κατσαρόλας και προσθέτουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο και την κανέλα, συνεχίζοντας το σοτάρισμα, μέχρι να μοσχομυρίσουν. Τότε προσθέτουμε τον κρόκο, διαλυμένο μέσα σε ¼ του φλιτζανιού χλιαρό νερό, τον πελτέ και ανακατεύουμε να χρωματιστεί όλο το κρέας. Προσθέτουμε 1 ½ φλιτζάνι χλιαρό νερό και βράζουμε το κρέας, μέχρι να μαλακώσει (περίπου 45-50 λεπτά). 


Προς το τέλος προσθέτουμε το αλάτι, αφήνουμε να πάρει ακόμα μία βράση και βγάζουμε το κρέας μέσα σε ένα μπολ. Το σκεπάζουμε και το διατηρούμε ζεστό.







Ρίχνουμε μέσα στην ίδια κατσαρόλα τα κυδώνια, φροντίζοντας να καλύπτονται από τη σάλτσα. Τα βάζουμε να βράσουν, ανακινούμε μερικές φορές την κατσαρόλα. Τους προσθέτουμε αλάτι και λίγο ακόμα χλιαρό νερό, αν χρειάζονται.
Όταν τα κυδώνια βράσουν-προσοχή, να μην λιώσουν- βάζουμε προσεκτικά στην κατσαρόλα το κρέας. Αφήνουμε το φαγητό να πάρει 1-2 βράσεις με όλα τα υλικά του.




Το σερβίρουμε ζεστό και το συνοδεύουμε μόνο με μια ανάμεικτη φρέσκια σαλάτα εποχής. Αφήνουμε τα κυδώνια και το κρέας να πρωταγωνιστήσουν γευστικά! Δεν χρειάζονται τίποτα άλλο.



Καλή σας όρεξη!

25 σχόλια:

  1. πω! πω! πω! και δεν έχω μαγειρέψει ακόμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο συνδυασμός φρούτων με κρέας είναι από τους πολύ αγαπημένους μου!
    Φαγάκι πλούσιο και γιορτινό μας έφτιαξες σήμερα Ελένη μου, με υπέροχες γεύσεις να συνδυάζονται αρμονικά!
    Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου, νομίζω ότι η χρήση φρούτων στη μαγειρική αλλά και τις σαλάτες ήταν πολύ συχνή στην ελληνική κουζίνα από τα αρχαία χρόνια. Μόνο που εμείς αλλάξαμε συνήθειες και ασπαστήκαμε κάποιες από την Ευρώπη. Καιρός λοιπόν να ξαναθυμηθούμε την παράδοση.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα, ήρεμη και χαλαρή!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  3. Τι εντυπωσιακά παρουσιασμένο και τόσο καλομαγειρεμένο.
    Κυδώνια, και αρνάκι, και χρώμα, και γεύση στο απόγειο τους!
    Θα πρέπει να απόλαυσαν και να το ευχαριστήθηκαν αυτό το μοναδικό πιάτο, όσοι τυχεροί παραβρέθηκαν στο τραπέζι σας, Ελένη μου.

    Καλή εργατική Κυριακή!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα! Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, Ζαμπία μου!
      Η άποψή σου πάντα μετράει για μένα, την εκτιμώ πολύ.
      Όλοι το ευχαριστηθήκαμε και το επαναλάβαμε μάλιστα δύο φορές!
      Εύχομαι μια όμορφη και ξεκούραστη εβδομάδα!
      Πολλά φιλάκια.

      Διαγραφή
  4. Πολύ χουχουλιάρικο φαγάκι Ελένη μου!
    Γεμάτο ωραία και ζεστά αρώματα!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ερμιόνη μου!
      Είναι πολύ νόστιμο και ευπαρουσίαστο φαγάκι. Εξαιρετικό για Κυριακάτικο ή εορταστικό πιάτο, αρκεί να σου αρέσει ο συνδυασμός κρέατος και φρούτων. Τα κυδώνια πάντως χαρίζουν εξαιρετική νοστιμιά με την ιδιαίτερη γεύση τους.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  5. Πολύ λαχταριστό και κυριακάτικο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν βρεις κυδώνια αφράτα, να το δοκιμάσεις, Πέπη μου!
      Είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει.
      Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  6. Δεν υπάρχει καμμιά αμφιβολία για την νοστιμιά αυτού του πιάτου, Ελένη. Πολύ αγαπημένος ο συνδυασμός κρέατος-φρούτων και εξαιρετικά γευστικός! Αποκλείεται να έμεινε έστω και λίγη σαλτσούλα, μέσα στα πιάτα!!
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Ειρήνη μου!
      Συμφωνώ απολύτως μαζί σου για το συνδυασμό αυτών υλικών. Είναι εξαιρετικός.
      Η δε σαλτσούλα είναι το κάτι άλλο, μελωμένη και νοστιμότατη! Όπως καταλαβαίνεις χρησιμοποιήσαμε και το ψωμάκι μας!
      Χαρόυμενη και ήρεμη εβδομάδα.

      Διαγραφή
  7. Ελένη γειά στα χέρια σου!! Τίποτα άλλο!

    Γενικά το αρνί και τα αμνοερίφια μου αρέσουν όπως και να είναι.
    Το δικό σου όμως είναι το κάτι άλλο! Το ότι αφαίρεσες τομάτα και δεν έγινε πολύ κοκκινιστό νομίζω του πάει πολύ. Για τον κρόκο τι να πω? Όπου μπαίνει εκτός από το χρώμα έχει και αυτή την ιδιαίτερη γεύση που αλλάζει πραγματικά το φαγητό!

    Αξιοζήλευτο το φαγητό σου σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Χρυσαυγή μου, σε ευχαριστώ πολύ!
      Πράγματι ο κρόκος το "ανέβασε" πολύ γευστικά αλλά και οπτικά. Ταίριασε υπέροχα και με τα κυδώνια και είχε σαν αποτέλεσμα μια εξαιρετική σάλτσα! Καταλαβαίνεις!
      Καλή εβδομάδα.
      Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  8. Ωραίο για Κυριακάτικο φαγητό, Ελένη μου!
    Μου έδωσες ιδέα..
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Στέλλα μου! Χαίρομαι που σου έδωσα ιδέα! Αν την πραγματοποιήσεις.
      περιμένω εντυπώσεις.
      Καλή εβδομάδα και πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραίο το κυριακάτικο φαγάκι σου Ελένη μου και δεν έχω δοκιμάσει ποτέ κυδώνια με αρνάκι αλλά και κρόκο...πρέπει να έχει ιδιαίτερη νοστιμιά!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα, καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς και δεν το έχεις δοκιμάσει ακόμα, Κική μου; Έχεις δημοσιεύσει πολλές παραδοσιακές συνταγές.
      Πάντως, όταν βρεις καλά κυδώνια, δοκίμασέ τη αυτή τη συνταγή. Είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει πολύ, γιατί ο συνδυασμός των υλικών είναι ιδιαίτερος.
      Καλή εβδομάδα.
      Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  10. Ελεν καταπληκτικό φαγάκι.
    Δεν το έχω συνδυάσει το αρνι με τα κυδώνια αλλά τελικά του πάνε πολύ.

    Ο κρόκος δίνει την δικιά του πινελιά.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Marion!
      Τα υλικά αυτής της συνταγής, αν και στην αρχή, όταν τα ακούς, λίγο σε προβληματίζουν, συνδυάζονται υπέροχα και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
      Εμείς πολύ το ευχαριστηθήκαμε αυτό το πιάτο.
      Εύχομαι μια όμορφη εβδομάδα.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  11. Ελενάκι μου, τι νόστιμο πιάτο είναι αυτό;Και τι ωραία τα συνδύασες!Αρνάκι, κυδώνια και κρόκο, εξαιρετικό!!!Μπράβο!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι πολύ νόστιμο, ευπαρουσίαστο, εορταστικό.
      Σε ευχαριστώ πολύ, Ελενάκι, να είσαι καλά!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  12. Τέλειο πιάτο και δείχνει ότι το πέτυχες τέλεια Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βοηθάει πολύ το κυδώνι στην επιτυχία αυτού του πιάτου. Χαρίζει γεύση,
      άρωμα και πυκνότητα στη σάλτσα.
      Καλό σου βράδυ, Βαγγελιώ μου!

      Διαγραφή
  13. Ελενιτσα εκπληκτικα πιατα ωρα να εκμεταλευτουμε την κριση

    ΑπάντησηΔιαγραφή